New Dill Plant

by Che-Cheh on April 13, 2012 4,339 views

in Lifestyle


I bought a new dill plant over the weekend. And nope I didn’t go to Sungai Buloh this time. I bought this potted herb at the most unlikely place… at a shopping mall. Jusco to be precised! Saw rosemary, oregano, thyme, mint at Jusco’s gardening section. They are from Baba.

My 1st dill plant has dried up. Only one small bunch of leaves are still green but wilting. And now I know why it died on me. Because… because I didn’t provide enough water. I watered once every 2 days because I read it’s drought resistant ma. Hahahahaha

For this new plant I water twice a day, morning and evening. Let’s see whether it’ll grow or ahem ahem… die.

Dill Plant

As you can see, some of the leaves aren’t looking great. It’s showing some wilting and yellowing sign. Hopefully this is just a temporary shock. Oh yeah I read dill plant can go to shock if you change its environment… in this case from an air-conditioned mall to warm porch.

The first dill plant bought at Lot 43, Sungai Buloh cost RM10. This one at Jusco cost RM10.90. Okay la.

So now you know where to go if you need to buy ‘emergency’ potted herbs.

p/s: My oregano and mint aren’t looking great either. Oregano I think is getting old so I need to re-pot. Mint… hmm its leaves is so small and dried very easily. I should water more. Haha

{ 10 comments… read them below or add one }

tekkaus April 14, 2012 at 1:48 am

Wouldn’t it look more beautiful if you were to unpot it and plant it in your garden? :D

Reply

Che-Cheh April 14, 2012 at 12:40 pm

Dill plant cannot handle aftershock of environment change well. So it has to remain in the pot. This is the 1st time I heard of a plant reacting like this. Haha but that’s what written in some online gardening tips and also the seller at Jusco told me about it too.

Reply

foongpc April 15, 2012 at 11:18 pm

How come all your plants aren’t looking so good? You are probably much better at cooking than at gardening. Haha!!

Reply

Che-Cheh April 16, 2012 at 11:34 am

I don’t have green fingers loh. :(

Reply

foongpc April 15, 2012 at 11:20 pm

Why the dill plant so weak? It must learn to adapt! LOL!!

Reply

Che-Cheh April 16, 2012 at 11:34 am

Dunno. It’s their nature.

Reply

Rose April 16, 2012 at 5:47 pm

Hope this one will survive. I also dont have any green fingers but plan to plant some flowers and herbs when I move to my new house this year! wish me luck! ;p

Reply

Che-Cheh April 16, 2012 at 7:10 pm

I hope so too. :)
Good luck to you yo!

Reply

Mizpa May 14, 2012 at 7:48 pm

Mint and oregano loves space..so you have to really transfer them to a larger area.

I have noticed with my dill that it wilts the moment it blooms its flower, but the seeds can grow fast ..so what I do with mine, i trim the tip as soon as I notice that it begins to bloom a new flower. I have even planted 3 additional pots of dill from the seeds Ive collected:)

I cant wait to go to Sg Buloh myself..I am looking for a tarragon for my herb collection too. I am happy to find your blogsite

Reply

Che-Cheh May 31, 2012 at 2:22 pm

Hi Mizpa, yup I read online before that once the flower is blooming the plant will start to wilt.

Wow nice to hear about your effort. I haven’t have any success planting dill from seeds.

Hope you have a great time herbs hunting at Sungai Buloh!

Reply

Leave a Comment



Previous post:

Next post: