Adventure

PJ Half Marathon 2006


Hiya! I’m back from my short break and I’m still dead tired. Nevertheless blogging will resume. Yipppe! Ohh btw, I’m on leave today. πŸ‘Ώ My legs and abdomens are killing me fast… helpppp

Sister and me woke up around 4.45am on a Sunday morning. Why? Remember I told you guys that we’re going for the PJ Half Marathon run? So here we are, with our running numbers pinned at the front and back of our ‘PJ Half Marathon 2006’ tee. Yes I have no problem getting up because I slept the whole of my Saturday. Genius hor? Actually half marathon is a 21km run. So in actual we are running ‘quarter marathon’ only.



We were flagged off at 6.40am (still dark) and it seems that my legs were still sleeping. Every small step is like dragging someone with my legs. Think about this, we didn’t do any pre race preparation (only badminton and jazzercise-2 wks ago). We only stretch our legs 10 minutes before being flagged off. Thankfully my legs wake up a little later on. We jog a little and walk and jog a little and walk till the end of the race. We managed to passed by a numbers of runner though we’re from the ‘last’ groups.

As the race progressed, my spirit was in full bloom. I ran faster and at times leaving my sister behind… hehehe. The weather was great and sadly enough I inhaled lots of fume (along federal highway)… yuck but I also inhaled lots of fresh air (from the housing area)… ahhhhh



We finished the race at 1 hour 36 minutes. Not bad at all! That was the time we approximated. Come to think of this… 1 hours 36 minutes = 96 minutes which is 9.6 minutes per km. Sis said “hey, that’s about 10 minutes of walk from house to school”. Tsskk our house to school distance is around 1km. Okay I admit we walk more than we jog.

What did I achieved? Free Milo!!! Ohh my favourite Miloooo. We didn’t know what position we’re at… who cares anyway. I’m so proud of myself to have completed this race without any ‘injury’… touch wood. I challenge myself for the impossible that was to complete the 10km run and I did it!!! Btw, do you know that the best Milo you can ever get on this earth is not from the tin or packet? It’s from this van. Whenever I see this van, my heart just melts away.

Ohh and this is the goodies we received prior to the race. I’ve got 2 California Fitness ‘7 day guest’ passes and I don’t plan to use it. That’s because the pass is valid for all hours in 7 CONSECUTIVE days. If anyone of you are interested, I’ll be happy to mail it to you. Among the goodies I received, I love the small Tabasco sauce bottle the most (on left side of Vochelle)… so cute.


Sis said “Let’s join this marathon again next year. I’ll be targeting around 1 hour 20 minutes”. And I just LOL. She’s right anyway.

Previous Post Next Post


You Might Also Like

24 Comments

  • Reply Neo June 19, 2006 at 11:45 am

    No trophy ah? I thought you can run very fast wan? :LOL:

  • Reply tj June 19, 2006 at 12:25 pm

    hey che che,

    its great that u r back πŸ˜€

    congrats on finishing the marathon. really salute u lah. can run in KL heat πŸ˜‰

  • Reply Wuching June 19, 2006 at 12:49 pm

    wuah! so proud of u! well done! if i were to participate, i’d probably walk all the way there or even walk half way & catch the ride to the finish line! :LOL:

  • Reply ahpek June 19, 2006 at 12:54 pm

    I would like to try the PJ half Marathon too!

  • Reply Pille June 19, 2006 at 1:20 pm

    Welcome back! :hug:

    Congrats on your achievement! πŸ˜‰

    CHE-CHEH BOLEH!!! :kowtow:

  • Reply Yvy June 19, 2006 at 2:09 pm

    Che-cheh : FUHYOOO!! Dahsyat lar u!! :star:

    Wuching, I go with u coz I oso boh lat like u! LOL :LOL:

  • Reply Laksa June 19, 2006 at 2:10 pm

    hmmm…good job at the races!

    and so envious of you, get to be on leave today! :sleepy:

  • Reply moz monster June 19, 2006 at 2:22 pm

    :kowtow: Wah … so geng lah you. One reason why I never take part in half marathons is because I know that inevitably, we would all have to pass by some big highway where all we get is fumes.

  • Reply dreamcatcher June 19, 2006 at 2:29 pm

    well, i’ll be … :suprised: u ran the whole course thru’!!
    :applause: :applause: :party:

  • Reply Che-Cheh June 19, 2006 at 5:15 pm

    Neo, because I run backwards. :silly:

    tj, thanks. you can too if you want…:grin:

    Wuching, actually I did thought about catching a ride…but I don’t want to turn into the dark side. :shame:

    Ahpek, let’s invite all the bloggers to join next year. It’ll be fun. :clown:

    Pille and Yvy, terima kasih. :blush:

    Laksa, I’m still in pain and I will play badminton tomorrow. :laughing:

    Moz Monster, you very pandai ah. :waiting:

    Dreamcatcher, YUP! :peace: Suprise ?

  • Reply Neo June 19, 2006 at 5:32 pm

    When you replaced the Astro, did they replaced the satellite dish and the cables as well?

  • Reply Che-Cheh June 19, 2006 at 5:46 pm

    Neo, I’ve replied you at your blog.

  • Reply Bryan June 21, 2006 at 1:49 pm

    Well done, che-cheh! :applause:

    I tried to calculate how fast you ran, it’s 6.25km/h (if I counted correctly lah πŸ˜€ ), not bad at all! :kowtow:

  • Reply Che-Cheh June 21, 2006 at 7:54 pm

    Bryan, Thanks…so when’s your marathon ?

  • Reply saoirse June 25, 2006 at 1:33 pm

    Yo, che-cheh! :applause: bravo le! BTW, nice hair cut :party:

  • Reply Che-Cheh June 26, 2006 at 10:08 am

    Saoirse, Thank you!
    I didn’t cut hair…tie hair only. :tongue:

  • Reply Amanda85 September 6, 2006 at 5:51 pm

    hi there…i miss the PJ half marathon this year…becoz it was clash wit puppy.com event…

    anyway, are you join d Putrajaya International Marathon this sunday?? i’ll be there …joining d shortest 7km route…

  • Reply Che-Cheh September 7, 2006 at 1:08 pm

    Amanda, have you run in any marathon before this ?
    Nope not joining. Good luck girl!
    btw, I’m unable to open your blog. I used Firefox and IE. :thinking:

  • Reply Amanda85 September 7, 2006 at 2:51 pm

    yeah, this juz now my blog got some prob….
    my frenz had just informed me, n i’m so shocked….anyway, is fixed back now…try again…i’ve juz included chester link..

    i join marathon b4…but last time is for d sake of fun…
    now i’m training up myself n hope to get d cert…

    on d 17sept there will b a 10km mizuno wave run @ pdg merbok, kl too…

  • Reply Che-Cheh September 9, 2006 at 7:38 pm

    Amanda, thanks for purchasing Ronan CD. You’re my first Secondhand Dogs customer. :hug:

    I shall check your blog again. Thank you for linking my blog.

    Wow! Good luck ya and I hope you get first. :peace:

  • Reply Amanda85 September 12, 2006 at 4:04 pm

    oh..really..i’m ur 1st customer?

    btw really sorry that i made u wait for so long last saturday. :kowtow:

    oh yeah…last sunday i got a cert n top 300 finisher medal..was really happy wit that..

    looking forward 2 future runs..

  • Reply Che-Cheh September 12, 2006 at 10:36 pm

    Amanda85, yeah first. :hug: I’ve sold many stuff through lelong.com.my though.

    Nah, it’s ok. I went for a little shopping at Amcorp. :battlingeyelashes:

    Oh wow! Congrats :applause: :applause:
    I just saw from The Star that there’s a 10km Star run at Subang in Nov. Maybe you can join. I’m thinking of joining too.

  • Reply Amanda85 September 13, 2006 at 9:58 am

    yeah, v both join 2gether…

    n if got other run tat u notice @ newspaper, must keep me inform ya.. :dancing: coz i hardly read newspaper….

  • Reply Che-Cheh September 13, 2006 at 7:26 pm

    Amanda, my sis also agree to join. yipee
    Ok will inform you. πŸ˜€

  • Leave a Reply

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.