Browsing Tag

gardening

Lifestyle

New Dill Plant

I bought a new dill plant over the weekend. And nope I didn’t go to Sungai Buloh this time. I bought this potted herb at the most unlikely place… at a shopping mall. Jusco to be precised! Saw rosemary, oregano, thyme, mint at Jusco’s gardening section. They are from Baba.

My 1st dill plant has dried up. Only one small bunch of leaves are still green but wilting. And now I know why it died on me. Because… because I didn’t provide enough water. I watered once every 2 days because I read it’s drought resistant ma. Hahahahaha

For this new plant I water twice a day, morning and evening. Let’s see whether it’ll grow or ahem ahem… die.


As you can see, some of the leaves aren’t looking great. It’s showing some wilting and yellowing sign. Hopefully this is just a temporary shock. Oh yeah I read dill plant can go to shock if you change its environment… in this case from an air-conditioned mall to warm porch.

The first dill plant bought at Lot 43, Sungai Buloh cost RM10. This one at Jusco cost RM10.90. Okay la.



So now you know where to go if you need to buy ’emergency’ potted herbs.

p/s: My oregano and mint aren’t looking great either. Oregano I think is getting old so I need to re-pot. Mint… hmm its leaves is so small and dried very easily. I should water more. Haha

Lifestyle

My Herbs & Roselle Plant

It’s been 2.5 weeks since I bought several potted herbs from Sungai Buloh. Let’s see how my herbs fair after nearly 3 weeks with me. LOL I didn’t re-potted the herbs into new pots unlike last time because I thought it’s better not to disturb them in their comfortable home (pots). This way is smarter I think especially for inexperience gardener like me.

I’ve bought a total of 6 herbs plus 1 more which is my mom’s but under my care. Place all of ’em beside my basil in shady area. I sun-bath them from morning till evening on the bricks fence except on rainy days.

All photos below will show a comparison on the day I bought the plants home and today’s condition.


Rosemary looking good so far but I think for a healthy rosemary, its leaves will grow upward. Mine sometime will be a horizontal and a bit droopy. As for lavender, it has grew taller. Yipee! Can’t wait till it flowers.

Continue Reading

Lifestyle

My Healthy Basil, Skinny & Fatty Roselle Plant

It’s been hmmm… about 4-5 months since I update my plants condition here.

Sad to say I wasn’t able to save the rosemary plant. I tried propagating it by cutting and it survived for awhile but one fine day I accidentally pulled it out (there were tiny roots even!) and then hor I lost it!!! I was pulling weeds ma since CNY was coming but somehow I lost that tiny rosemary plant. Searched high and low but it just disappeared. Sigh. Yeah that’s the most saddest thing.

As for the basil, I propagated it by cutting too and now it has grown much taller and healthier. So happy! My secret is not to bother with it, pinch some bottom leaves off (if yellowing) and water every 2-3 days or if the soil is dried.


Looking ok right? πŸ˜›

Continue Reading

Lifestyle

Rosemary & Sweet Basil Not Looking Good

Hmmm my rosemary and sweet basil plants which I bought from Sungai Buloh are not looking great. It’s not even a month yet! Hahaha Both plants are in the shade with morning sunlight. When they started to show sign of sickness, I placed them outside for more sunlight. But then they show more wilting sign and I placed them back in the shade.


This is the sweet basil plant about a month ago.
Healthy looking!

Continue Reading

Lifestyle

Meet Missy Rosemary

I have tried growing rosemary from stalks bought from hypermarket and seeds from eBay… but they were all unsuccessful until one day I chanced upon Ikano’s concourse level. There… on the floor, pots after pots of rosemary, basil, oregano, thyme… Ahh heaven!!!

Without any doubt I bought one home. According to the nursery owner, they have loads of herbs plants at Cameron Highlands. Told him I found none when I was there. He said his nursery is located after Brinchang towards Simpang Pulai. If you want to know the exact location, sorry to tell you I’ve no idea. Haha

That was 6 months ago.

My rosemary have grown a lot but it has also shown I’m gonna wilt soon sign from time to time. Scary man.

Continue Reading

Lifestyle

Flowering Spring Onion

Spring onions are just spring onions but there’s one particular spring onion that stand out really tall and pretty in my garden.

Have you seen anything like this before?

Continue Reading